69 videó, 726 ezer feliratkozó, 135 millió megtekintés, 1 ember.
A fiatal Devin Graham videóinak titkát nehéz megérteni. A körülbelül 3 perces videók a legkülönfélébb témákról szólnak. Legyen az számítógépes játék, természet, vagy offline kalandok, mindegyik témához nagy tehetséggel nyúl. Egyik videóját már 17 millióan látták (a The Big Bang Theory-t is ennyien nézik például amerikában). Még egy rosszabb hét is félmillió nézőt hoz neki, és a legtöbb videója 1-4 millió nézőszámmal rendelkezik. Meredek számok ezek, nem? Hisz Ő "csak" egy videós, nem egy énekes, és nem is egy híresség celeb.
Graham (29) a Brigham Young Universityn tanult egy darabig. De csak egy ideig, mert aztán otthagyta az egyetemet. Rájött, hogy saját lábra állva jobb lesz neki. És bejött neki!
"Én mindig a következő nagy dobáson gondolkodom. Alapvető célom, hogy olyan videókat találjak ki, amik aztán majd elterjednek."
Graham minden héten kirak egy új videót a csatornájára. A pénz az oldalán lévő reklámból jön neki, de ezen felül cégek is felkeresik. Fizetik az útját különböző érdekes helyekre, cserébe egy videóért, legfőképpen eseményekről, látványosságokról. Csak tavaly nyáron elrepült Afrikába, Alaszkába, Új-Zélandra, Izlandra, Tahitire, New Yorkba, Angliába és a mi hazánkba, Magyarországra is. A videót a tegnapi cikkben megmutattam nektek, érdemes megnézni.
Pénzt nem fogad el a cégektől, csak támogatásokat a videóhoz (szereplőket, felszerelést). Külön zenéket is komponálnak neki tehetséges zenészek, ugyanúgy ingyen. Mindkét félnek jó: Grahamnek lesz zenéje a videóhoz, a zenész meg nagyobb hírnévre tesz szert.
Graham eredetileg hollywoodi filmeket akart csinálni, de ez megváltozott, amikor a YouTube-on sikeres lett.
"A nézőim miatt vagyok ilyen sikeres," mondta. "Amíg lesz közönségem, addig olyan videót csinálhatok, amilyet csak szeretnék. És ez egy nagyon szerencsés helyzet számomra."
Állandóan újabb és újabb videóötletekkel keresik fel Őt a cégek. Viszont Ő minden alkohol- vagy dohányipari cégeket visszautasít, mivel elvei vannak...
"Szelektálni kell. Csak olyan ötletekbe megyek bele, amiket szórakoztatónak gondolok, vagy kreatívok. Szeretem, ha enyém a kreatív irányítás."
Matt Wardot is lenyűgözték a videói. "Amikor láttuk a videóit, felkiáltottunk 'Te jó ég! Ezek fantasztikusak!'" - mondta. (megjegyzem, rám is ugyanilyen benyomást tett - a szerk.) Ő a The Dirty Dash és a Color Me Rad szervezőcsapatába tartozik, mint marketinges. "Annyira jók lettek a felvlételek a rendezvényünkről, hogy az emberek -akik megnézik- ott akarnak lenni. El akarnak jönni, mert a videó megmutatta nekik azt a fantasztikus hangulatot, ami itt volt."
Mindkét versenynek lett egy-egy videója, amivel kapcsolatban Ward megjegyzi, hogy őt teljesen lenyűgözte Graham sebessége. Néhány órán belül kész volt a vázlat, majd egy héten belül kész lett a videó is.
"Ő egy munkamániás, és ezért is szeretjük. Hasonlóak vagyunk. Szeretem azokat, akik szeretik, amit csinálnak. Ő is ilyen, és én is." - mondta Ward.
Graham életfilozófiája akkor állt össze, amikor létrehozta a Devin Supertramp YouTube csatornáját. A nevet a kedvenc könyve, az "Út a vadonba" ihlette.
"A könyvben a főszereplő, Christopher McCandless mindent otthagyva elindult. Az álmait követte. Annyira elszánt volt, hogy még a nevét is átváltoztatta Alexander Supertramp-re (Szupercsavargóra). Ez az egész erről szól. Követni az álmainkat és másokat is ugyanerre ösztönözni. Ez fejezi ki a mentalitásomat." - mondta Graham.
Ja és tegnap írtam arról, hogy nálunk forgatott.