2012.12.06.
20:33

Írta: tordafilm

Interjú Schilling Rolanddal az Almost Alredytől


251039_190816300966218_6080411_n.jpg

Pro Vagy: Először a kezdetekről kérdeznék. Hogyan kezdtél el videózni?

Almost Alredy: Az egész 2009-ben kezdődött, amikor ott lehettem egy klip forgatásán, és ezáltal beleláthattam azokba a dolgokba, amik a kamera mögött zajlanak. Az akkor nagyon megfogott. Tudod, a hangulata az egésznek… Fantasztikus volt. Ott gondolkoztam először el azon, mi lenne ha… Volt otthon egy alapszintű fényképetőgépem videó felvételi lehetőséggel, amit addig nem használtam ki. Viszont nem kellett sokáig várni, hogy megszülessen az első videóm. De hogy milyen volt az, azt ne is részletezzük. Egyébként valójában sose volt igazi kamerám. Az akkori gépem egy Fuji fényképező volt, csak tudott 720p-ben videót rögzíteni. Meg manapság is, a magyar videók 85%-a nem videókamerával forog, hanem fényképezőgéppel. Ezeket hívják DSLR-nek vagy újonnan HDSLR-nek. 

PV: Melyik klipforgatás volt az A klipforgatás, amit említettél?

AA: Ez egy nyílt Mr.Busta klipforgatás volt, ahova elmentem pár ismerőssel, és csináltam pár fotót.

PV: Milyen lépések vezettek el onnan, hogy a saját otthoni kameráddal kezdtél el kamerázni odáig, ahol most vagy?

AA: Ugye az ember mindig törekszik a legjobbra. Én is így voltam vele, és egyértelmű volt számomra, hogy azzal a Fuji fényképezőgéppel értékelhető produkciót - főleg minőségbe - nem igazán lehetett összehozni. Ezért az első lépés annak a leváltása volt egy DSLR vázra. Onnantól kezdve jött pár videóklip, és észrevettünk néhány dolgot. Ilyenek voltak például, hogy a benti képek kicsit sötétebbek, szóval ahhoz be kellene szerezni fényt… Így vettünk fényeket. Aztán jött, hogy túlságosan is remeg a kép, szerezzünk be egy flycamet, így lett nekem olyan is. Aztán jött, hogy csúsztatva jobban nézne ki, így használjunk slidert... Szóval így szép lassan az előző klipek hiányosságaiból kiindulva folyamatosan bővült az a felszerelés. Így jött létre az a szett, ami most körül vesz engem

PV: És hogy ha nem csak a felszereléseket nézzük… Hogyan sikerült befutnod? Egyáltalán befutottnak érzed magad?

AA: Egyáltalán nem érzem magam befutottnak. De hogy hogyan jutottam el idáig… Nos, a legelső videókat nyilvánvalóan barátoknak, helybéli ismerősöknek csináltam. Ezekből jó referencia anyagok születtek, mivel azok után ismert előadóknak is csinálhattam már videókat, ami ugye jóval nagyobb nézettséget hozott. Ennek a popularitásnak hála többen megismerhettek, és remélem majd a jövőben még ennél is több emberhez eljutok.

PV: Ha csak a saját kedvedért csinálnál videókat, milyen fajta videókat csinálnál?

AA: Maradnék a rapnél, mivel szeretem, mint műfaj. Illetve populárisabb dolgokat is csinálnék, mivel már néha (de tényleg csak ritkán) már sok a rap. Szóval éneklős, laza kis pop klipeket szívesen készítenék.

PV: Ha egy saját videót ki kéne választanod a sajátjaid közül, melyiket választanád és miért?

AA: Szerintem csak egy klipet a sok közül nehéz, vagy nem is lehet nagyon kiemelni, mivel mindegyikbe van valami szerethető, és olyan dolog, ami miatt közel kerül az emberhez. Olyan, ami a másikból hiányzik. De ha valaki a saját műveimről kérdez, először a Csut - Számodra idegen jut eszembe. Ez a videó olyan lett 90%-ban, ahogy azt elképzeltük. Fényelés, vágások, helyszínek... Ott használtunk először kránt. Szóval az tényleg közel került hozzám.

De persze ha többet is választhatnék, akkor ott van még a két Horváth Tomi ft. Raulos klip. Az egyik a Vivába top1 volt, a másikat pedig Olaszországba forgathattuk…

PV: Végezetül pedig mit akarsz, hogy miről jegyezzenek meg téged?

AA: A logómról  Ha egy klip elején meglátják, akkor az jusson az emberek eszébe, hogy ez egy jó klip lesz. Bár ez még egy nagyon hosszú út:

aa.png

Szólj hozzá!

Címkék: interjú Almost Alredy

A bejegyzés trackback címe:

https://provagy.blog.hu/api/trackback/id/tr134951690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása