2012.12.04.
15:21

Írta: provagy

(ÉN)Márkaépítés

Kell-e nekem 2012-ben? Ha igen, hogy csináljam?

brand.jpg

Aki a filmezéssel szeretne pénzt is keresni, annak nincs épp könnyű dolga. Viszont ahhoz, hogy jobban menjen az üzlet, fontos tisztában lenni azzal, hogy hogyan kell felépítened a Brand-edet. Énmárka, socialbrand, branding... Sok kifejezés van erre a dologra, még is sokan túl kevés figyelmet fordítanak rá. Pl.: nem akarok saját céget, minek nekem márkaépítés? A válasz az, hogy ha a szakterületeden belül kicsit "reklámozod" magad, és híred megy az egész szakmában, sokkal hamarabb fogsz találni magadnak rendes munkát. Tény, hogy azoka a független vállalkozók, akik megértik ennek a fontosságát, sokkal sikeresebbek.

Megvan a miért, következzen a hogyan.

Tisztában kell lennünk, hogy mik alkotják a Brandet! Ennek megértéséhez kiemelném, hogy mik NEM:

-logó

-honlap

-névjegykártya

-szép, különleges aláírás

-grafikák

stb. Sorolhatnám tovább is. Viszont az igazság az, hogy ezek mind szükségesek, viszont önmagában ezek nem elegek. Ennél jóval többről van szó. Arról, hogy egy megrendelő mit gondol rólad az első találkozás után? Vagy az üzlet lebonyolítása után? Milyen élményei vannak rólad? Az egész többről szól, mint amit elsőre gondolnánk. A vevő az első pillanattól (reklámhírdetés, referenciamunkád megnézése) kezdve az üzlet végbemenéséig, sőt még tovább is mit gondol rólad. És a legfontosabb, hogy nem az a Brand, amit mondasz az embereknek, hanem az, amit ők gondolnak rólad. Persze, ezt némiképp befolyásolhatod...

Építsd ki a saját Brand-edet három lépésben:

1. Bízz meg profikat

Amikor eljön a pillanat, hogy sok-sok fejvakarás és milliónyi próbálkozás után is csak valami silány logót tudtál összehozni magadnak, rájössz, hogy ide bizony profi kell. Attól még, hogy értesz a művészethez, nem jelenti azt, hogy össze tudsz hozni egy versenyképes dizájnt . Nem értesz a honlap, a névjegykártya vagy a logó esztétikájához sem. Szóval profi kell, bármi áron. Ha nincs pénzed, hogy megfizesd, akkor szóba jöhet olyan megoldás, hogy barterelgetsz: cserébe csinálsz neki videó(ka)t. Előnyök: biztos lehetsz benne, hogy ha ezekre a munkákra mást kérsz fel, akkor Ő tényleg jól meg fogja csinálni. Tudni fogja, melyik betűtípus mit sugall, milyen weblapot érdemes 2012-ben csinálni, vagy hogy mit érdemes egy névjegykártyára rárakni (és hogyan). Hátrányok: pénzbe vagy videódba kerül.

2. Légy önmagad

Bármit is csinálsz, légy önmagad. Ne akarj a következő George Lucas, Devin Graham vagy |«kedvenc filmesed neve»| lenni. Persze, az természetes, ha inspirációt nyersz tőlük, vagy épp befolyásolják a készülő munkádat. Viszont menj ezen túl, és ne félj kialakítani a saját stílusodat. Amikor felveszel vagy vágsz, ez sokszor magától jön. És ha azt csinálod, amit akarsz, és nem mást másolsz, akkor hidd el, hogy sokkal jobb érzés lesz. Önkifejezésről még tudnék beszélni, de nézzük inkább a 3. tanácsomat:

3. Legyél megbízható

Ez is egy jó nagy szeletet tesz ki a Brand nevű tortából. Miért? Például ha mekizik az ember, mindig tudja, hogy milyen hamburgert fog enni. Igaz, hogy az elkészítési ár 10-szeresét fizeted meg, még is kifizeted. Mert megbízol abban, hogy mindig ugyanazt az ízeket fogod kapni. Szükségesnek találom, hogy mindig ugyanazt tudd nyújtani. Ugyanazt a telefonbeszélgetés stílusától kezdve a csoportmunkához való hozzáállásodig. Persze természetesen a munkáidban is fontos, hogy tudd tartani a minőséget.

Az utolsó dolog, befejezésül, az Te magad vagy. Mert az énmárkádat magadra kell építened. Nincs még egy olyan ember a Földön, mint te, úgy hogy ezt ki kell használni. Ezt kell meglovagolni, és akkor lesznek olyan megrendelőid, akiket nem a munkáid miatt bérelnek fel téged, hanem önmagad miatt. Csinálj magadról videót, amiben a személyiséged és a sajátosságaid kapják a hangsúlyt.

Szólj hozzá!

Címkék: brand

A bejegyzés trackback címe:

https://provagy.blog.hu/api/trackback/id/tr484947392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása